音谋家

用音乐,感悟生命。
Sky Blue and Black - Jackson Browne

重温老友记,第一集的插曲。

Sky Blue and Black 晴天阴天

In the calling out to one another
Of the lovers up and down the strand
In the sound of the waves and the cries
Of the seagulls circling the sand
In the fragments of the songs
Carried down the wind from some radio
In the murmuring of the city in the distance
Ominous and low
在海滩两头的情侣向对方呼唤的声中
在波涛与上空盘旋的海鸥鸣叫声中
乘海风飘至那来自收音机的断续歌声中
那远处传来不祥与低沉的都市喃喃声中

I hear the sound of the world where we played
And the far too simple beauty
Of the promises we made
If you ever need holding
Call my name, and I’ll be there
If you ever need holding
And no holding back, and I'll see you through
Sky Blue And Black
我听到来自我们两人世界的声音
以及我俩那些单纯美丽的诺言
任何时候如你需要拥抱
只要呼唤我,我就会现身你面前
任何时候如你需要温暖
我毫无保留助你度难关
无论是晴天阴天

Where the touch of the lover ends
And the soul of the friend begins
There's a need to be separate and a need to be one
And a struggle neither wins
Where you gave me the world I was in
And a place I could make a stand
I could never see how you doubted me
When I'd let go of your hand
情侣之间接触的终止
是朋友神交的开始
分离与结合应顺其自然
这是没有胜者的纠缠
在你赋予我的天地里
以及我能驻足的地方
我无法理解你怎会质疑我
当我松开你的手

Yeah, and I was much younger then
And I must have thought that I would know
If things were going to end
And the heavens were rolling
Like a wheel on a track
And our sky was unfolding
And it'll never fold back
Sky Blue and Black
是的,我当时很年轻
我一定曾以为我会预知
如果感情会走到尽头
当时只觉天堂在旋转
犹如飞车于快轨上
我们的天空也在舒眉展眼
而永不回收
无论是晴天阴天

评论

© 音谋家 | Powered by LOFTER